Ето я и новата версия на „джипката на Бойко“

Моделът Sequoia не бе толкова известен у нас, докато с него не започна да се появява редовно бившият премиер Бойко Борисов. Въпросната „джипка“, както разговорно я наричат у нас, се прави предимно за САЩ и поради тази причина не е масова в Европа. Тази кола обаче е най-голямата Toyota и употребявани екземпляри от нея се продават и у нас.

Toyota официално представи ново поколение на всъдехода Sequoia, който ще се предлага основно в Северна Америка. Иновацията е базирана на рама, която стои в основата на и на пикапа Tundra, и на по-малкия всъдеход Land Cruiser 300. За автомобила са подготвени пет основни нива на оборудване, няколко офроуд пакета, както и безалтернативен хибриден силов тракт. Sequoia ще се появи в дилърските центрове на марката още това лято.

Под капака на новата Sequoia се монтира хибридният агрегат i-Force Max, който включва 3.5-литров V6 турбо двигател, 10-степенен автоматик и електрически мотор, монтиран между тях и захранван от никел-металхидридна батерия. Комбинираната мощност на системата е същата като при пикапа Tundra от трето поколение – 443 конски сили и 790 Нм въртящ момент.

Динамичните показатели все още не са оповестени, но се очаква новият всъдеход да бъде по-икономичен от предишните версии. Наред с други технически решения, в колата се появява и задната непрекъсната ос на пружини, въпреки че предишната Sequoia имаше напречни носачи. Срещу допълнително заплащане автомобилът може да бъде оборудван с адаптивни амортисьори и задни пневматични системи, които позволяват поддържане просвета, без да се обръща внимание на натоварването.

Новата Sequoia се предлага изключително с три реда седалки. Освен това вторият ред седалки може да се състои от два „капитански“ стола с отопление и вентилация, докато най-задният диван е оборудван с електрическо задвижване и надлъжно регулиране. Всъдеходът ще се предлага в пет основни нива на оборудване, които в повечето случаи ще е само със задно задвижване.

Sequoia със задвижване на всички колела може да бъде направена срещу доплащане, но 4х4 системата ще е по-опростена. Няма да е Multi-Mode 4WD с централен диференциал Torsen, както при предишното поколение на автомобила. Списъкът с опции за всъдехода включва камера за съраунд изглед, 12.3-инчов цифров инструментален панел, както и информационно-развлекателна система с диагонал на дисплея от 8 до 14 инча и панорамни прозорци. Топ версиите ще бъдат допълнени от 22-цолови джанти и вътрешна облицовка от естествено дърво.

В допълнение към основните конфигурации за новия всъдеход са подготвени наведнъж три версии – Sport, Offroad и Pro. Такива Sequoia със задвижване на всички колела се отличават с наличието на раздатка, подсилени амортисьори, други джанти, както и наличието на задна блокировка на диференциала и допълнителни електронни асистенти.

Освен това версията Pro получава специални пластини, които защитават дъното, система за избор на режим на шофиране Multi-Terrain Select, както и някои разлики във външния дизайн. Новото поколение Toyota Sequoia ще бъде пуснато в продажба през лятото на 2022 г. Цената все още не е известна.

Previous post Загубилият Шаповалов: Надал се ползва със специално отношение
Next post Михайлов категоричен, че през март няма да има нов изборен конгрес в БФС